Overige diensten

Wheel Productions biedt naast Managementboeken op maat en Metaforen in organisaties nog een aantal andere diensten aan, zoals artikel op maat, (ghost)bloggen en visietrajecten. Ook is Guido van de Wiel in te huren als trendwatcher.

Artikel op maat

Of het nu om een artikel over teamcoaching of managementontwikkeling gaat, om een interview over klanttevredenheid of visieontwikkeling: als schrijver van managementartikelen heeft Guido van de Wiel ruim ervaring opgedaan bij vakbladen en kranten zoals het FD, Leren in Organisaties, het Tijdschrift van Ontwikkeling in Organisaties, het Tijdschrift voor Coaching en trendwatchersblad Second Sight (engelstalig). Ook schrijft hij veel voor online platforms, zoals managementsite, HRzone, managementimpact en www.duurzaamnieuworganiseren.nl.

 Deze schrijfervaring in combinatie met zijn ervaring als consultant en trainer maakt dat hij gemakkelijk kan schakelen tussen theorie en praktijk en de juiste vragen weet te stellen. Zo kan hij tot een gedegen en kernachtig artikel komen, waar jij de auteur van kunt zijn!

Ghostwriter

Guido van de Wiel heeft jarenlange ervaring als freelance journalist. Recente opdrachtgevers voor schrijfwerkzaamheden zijn: het FD, de Volkskrant, het faculteitsblad van de Universiteit Utrecht, Second Sight, Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties, Tijdschrift voor Coaching, managementsite.nl en boommanagement.nl. 

Guido van de Wiel heeft meerdere titel bij de Arbeiderspers gepubliceerd en werkt daarnaast samen met uitgevers als: Boom (voorheen: Kluwer, Academic Service en Management Impact), S2 uitgevers, Van Duuren, Business Contact, Eburon, Koninklijke Van Gorcum, Haystack, Bohn Stafleu van Loghum, AnderZ, en AnkhHermes. 

Veel opdrachtgevers schakelen Wheel Productions in als ghostwriter voor een inhoudelijk artikel of een vakpublicatie. Met zijn decennialange ervaring als trainer/ adviseur kan hij met de bestaande managementmodellen en theoretische kaders goed overweg. Het is zijn uitdaging en zijn passie om nieuwe inzichten op basis van jouw best practices om te smeden tot een nieuw managementconcept. Dit concept wordt in het geval van Managementboek op maat de kern van jouw vakinhoudelijke boek. 

 

Professioneel blogger

Daar waar een advertentie hét marketing-instrument bij uitstek was van de vorige eeuw, daar is een blog of een vlogdat vandaag de dag. Vroeger kocht je een advertentie om je diensten aan te prijzen; tegenwoordig schrijf je een blog om je expertise en je passie te tonen. Voordelen? Als blogger claim je je vakgebied en laat je direct zien dat je inhoudsdeskundig bent. Delen is het nieuwe (onder)nemen, dus door kennis te delen, onderneem je.

Wheel Productions kan – onder jouw naam – optreden als blogger op inhoudelijke thema’s. De opdrachtgever levert een kerngedachte, een inzicht, een voorbeeld uit de praktijk aan en Wheel Productions smeedt deze aantekening om tot een prikkelende en leesbare blog voor op een passend platform. 

Guido van de Wiel treedt tevens regelmatig op als ghosttwitteraar of als (ghost)columnist.

 

Redacteur

Wheel Productions heeft veel ervaring en deskundigheid op het gebied van redactiewerk voor verschillende media. Denk aan redactie van managementboeken met top 10 noteringen, artikelen in gerenommeerde vakbladen en goed gelezen blogbijdragen met een hoge waardering en een grote verspreiding via Pulse (LinkedIn), Facebook of Twitter.

Hij is lid van de inner circle van de HRcommunity, waarbij hij de publicatie van artikelen over zogenaamde next practices toetst op taal en trend. Verder is hij redacteur en sparring partner voor mensen als Wouter Hart (Verdraaide organisaties) en Jitske Kramer (Deep Democracy; managementboek van het jaar). 

Ieder medium verdient een andere tone of voice, een ander verhalend tempo, een ander taalgebruik en een andere zinslengte.

Recensent

Guido van de Wiel recenseerde vele boeken, congressen, lezingen en inhoudelijke bijeenkomsten. Hij schreef recensies voor het U-blad, faculteitsblad Geestig, het Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties en Second Sight. Voor het Universiteitsblad U-blad heeft hij jarenlang de boekenrubriek Het Nachtkastje verzorgd. Voor het Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties is hij vaste recensent van congressen en lezingen. Ook namens het platform Duurzaam Nieuw Organiseren treedt hij regelmatig op als recensent.

Interviewer

Wheel Productions interviewde reeds vele kopstukken uit de wetenschap en organisatiekunde. In de gesprekken stelt hij mensen op hun gemak en weet tot de kern van het verhaal door te dringen. Zonder sensatie-journalisme te bedrijven, weet Guido van de Wiel de geïnterviewden pittige uitspraken te ontlokken. Eerder interviewde hij onder meer: 

Olympisch kampioen Bibian Mentel (RIP);
Gouden Kalf-winnaar Nasrdin Dchar; en bijvoorbeeld: 
de ten onrechte veroordeelde Joseph Oubelkas.

 

Biograaf

Altijd al je levensverhaal op papier willen zetten? Of de eerste helft van jouw leven? Om de balans op te maken voor jezelf, om een indringend verhaal op te tekenen of om een vitale gebeurtenis aan de vergetelheid te onttrekken?

Wheel Productions kan je levensverhaal of biografie optekenen. Vanuit waarachtige nieuwsgierigheid gaat Guido van de Wiel op zoek naar de unieke rode draden in je levensgeschiedenis. Zo lukt het hem om incidenten tot een groter geheel te smeden. Leuk om cadeau te doen, leuk om cadeau te krijgen.

Medical writer

Wheel Productions treedt regelmatig op als Medical writer. 

Zo is hij auteur van onder meer: 

‘Diabetes What’s up’; 
‘Diabetesbehandeling: de patiënt centraal’; en 
‘Astmabehandeling anno 2013’. 

Ook schreef hij advertorials voor innovatieve farmaceutische bedrijven, zoals Chiesi en Menarini.

Community Manager

Guido van de Wiel is altijd op zoek naar nieuwe vormen van leiderschap. Communitymanagement is hier een voorbeeld van. In 2010 heeft hij een community of interest gebouwd voor NVO2, de Nederlandse Vereniging voor Opleiden en Ontwikkelen. 

Guido van de Wiel is zelf van 2012 tot en met 2015 communitymanager geweest van het platform www.duurzaamnieuworganiseren.nl. Daarbinnen werkte hij regelmatig samen met Paul Bessems, schrijver van het communityboek bij uitstek: Weconomics. Hij behoort tot de inner circle van de HRcommunity, een community met meer dan 35.000 leden, en publiceerde meerdere stukken over communitymanagement en nieuw leiderschap samen met de oprichter van deze community; Remco Mostertman.

H

drs Guido J.L. van de Wiel

+31 6 (0) 17 900 328

info@wheelproductions.nl

Neem gerust contact op voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek